Menu

Cadeaulijst

Ergens in 2014 al bedachten we dat het wel leuk zou zijn om een keer een echt verre reis te maken. Beiden hadden we genoeg landen op de wishlist staan, maar als we netjes één land per vakantie zouden gaan bezoeken, zouden we op den duur echt te oud zijn voor een backpack. Dat moest dus anders, en wel in de vorm van een wereldreis. Hoe ultiem zou het zijn om (bijna) al die wishlist-landen in één reis te gaan bezoeken? De plannen werden concreter, sommige landen haalden het toch niet (Japan, Chili), terwijl we andere landen no matter what wilden bezoeken (Tahiti, Australië).

En toen ineens werd het allemaal wel heel concreet en gingen we het gewoon doen! Op 20 oktober vliegen we naar Bangkok, waar we het geijkte rondje Zuid-Oost Azië gaan volgen. Via Indonesië gaan we terug naar de luxe van de westerse wereld: Australië en Nieuw-Zeeland staan dan op het programma. Vervolgens gaan we volop honeymoonen, want zulke back-to-basic mensen zijn we ook weer niet, dus op naar Tahiti – Bora Bora- en Hawaii! Het schijnt dat echte backpackers daar op campings overnachten, maar wij willen gewoon een bungalow op palen om 24/7 naar het turquoise water van de lagunes aldaar te kunnen staren.

Vervolgens gaan we via het Amerikaanse vasteland terug naar Nederland. Onze laatste bestemming in Amerika is een bijzondere: Las Vegas. Niet alleen de allerlievelings van Annemarie, maar ook de plaats waar ze in 2007 met Lisette is geweest en waar de afspraak is gemaakt om ooit terug te keren, zodra ze beiden tegelijk een vriendje hadden… We vonden het dan ook perfect symbolisch om onze huwelijks/wereldreis daar te eindigen, alvorens we terugvliegen naar Nederland, waar het inmiddels half maart is en we als het goed is de winter succesvol geskipt hebben!

Wij zijn natuurlijk al uitermate blij met jullie aanwezigheid op onze bruiloft, maar mocht het nou zo zijn dat jullie ons een cadeau willen geven -dat schijnt wel eens te gebeuren op bruiloften;)-, dan zouden wij het supertof vinden om een gedeelte van onze wereldreis te krijgen. Hieronder hebben we verschillende activiteiten/overnachtingen/onderdelen neergezet en (meestal) in stukjes verdeeld.

We zouden het dan echt top vinden om bijvoorbeeld een avondje lekker op stap te gaan in Sydney en te weten dat dit mede mogelijk gemaakt is door Jan & Mies, geeft de reis nog een extra dimensie dachten we zo.

Owja, dit gedeelte van de site wordt nauwkeurig beheerd door de vader van de bruid, hebben we zelf geen inzage in. :-)

Backpacks

Zonder backpacks zijn we nergens, dit is dus by far het nuttigste cadeau van de reis.

Vliegticket Schiphol - Bangkok

We beginnen onze reis in metropool Bangkok. KLM vliegt ons rechtstreeks in ongeveer 11 uur naar deze wereldstad.

Hotel Bangkok

Om onze jetlag te verdrijven en te wennen aan het hectische leven in Bangkok willen we graag 3 nachten acclimatiseren in een luxe hotel. But don't worry! Hierna schakelen we over op hostels & guesthouses…

Fietstocht Co van Kessel

De Nederlander Co van Kessel besloot 30 jaar geleden fietstochten in Bangkok aan te gaan bieden. Wij zouden heel graag de 5-uur durende fiets/boot-tocht maken.

Nachttrein Bangkok-Chiang Mai

We vervolgen onze reis naar het noorden van Thailand. Met de nachttrein reizen schijnt een hele belevenis te zijn, en zo sparen we een overnachting uit en zijn we de volgende ochtend vroeg in Chiang Mai om weer van alles te ondernemen!

Trekking Chiang Mai

Chiang Mai ligt in jungle-achtig gebied wat zich uitstekend leent voor een goede excursie. Wij zien het wel zitten om een 2-daagse tocht te maken, een stukje te raften en te overnachten bij een inheeme stam. Dat we vervolgens ook gaan slapen op een bamboematje en dat de wc een gat in de grond is, vergeten we voor het gemak maar even..

Badderen met olifanten in Chiang Mai

​Bijna overal is een einde gekomen aan de dieronvriendelijke ritjes op de rug van een olifant. We zouden dit dan ook niet durven te boeken. Wat wel verantwoord is: een dagje meelopen in een olifanten-opvang-resort, ze voederen en wassen. Superleuk toch?

Kookcursus Chiang Mai

Springrolls en curry's, Thailand staat bekend om zijn goede keuken. Hobbykok Jitze kan niet wachten om wat culinaire geheimen van de locals te leren.

Gibbon Experience

Inmiddels zijn we per slowboat over de Mekong Laos binnen gevaren. Hoogtepunt is hier het ziplinen door de jungle waarbij je ook 2x in een boomhut slaapt.

Easyriders Vietnam

De manier om Vietnam te ontdekken, is achterop de motor. We gaan voor deze 4 daagse trip inclusief overnachting bij de locals.

Angkor Wat

Één van de hoogtepunten van Cambodja is het wereldberoemde tempelcomplex Angkor Wat. Dit willen wij niet missen natuurlijk!

Duiken op Ko Phi Phi

Jitze is een fervent duiker en probeert Annemarie al tijden over te halen tot een proefduik ('nee, dat lijkt me claustrofobisch, snorkelen alleen is prima') en op duikeiland Ko Phi Phi moet het er dan maar eens van komen. Op zoek naar Nemo!

Luxueus genieten in Singapore

Na al die tijd leven on a budget is het tijd voor wat luxe. Het Marina Bay Sands Hotel in Singapore is met name bekend om z'n infinity pool. Toeristen proberen zelfs  massaal naar binnen te sneaken om een glimp op te vangen van dit zwembad. Hoe vet zou het dan zijn om hier een nachtje te slapen?!

Orang Oetans spotten op Sumatra

Vanuit Singapore vliegen we in anderhalf uur naar het noorden van Sumatra. Sumatra is één van de weinige plekken waar de orang oetan nog in het wild leeft. We willen heel graag een driedaagse trip maken in het Gunung Leuser National Park.

Mount Bromo op Java

Één van de highlights op Java: de zonsondergang bekijken vanaf de vulkaan Bromo. Diep in de nacht start een wandeling van een paar uur. Het uitzicht vanaf de maanlandschapachtige Mount Bromo schijnt geweldig te zijn.

Great Barrier Reef

Na een paar dagen chillen op Bali vliegen we door naar Cairns waar het Great Barrier Reef binnen anderhalf uur per boot te bereiken is. Uiteraard willen we hier een duik/snorkel-excursie naartoe maken.

Whitsundays

Een echt bounty-paradijsje in Australië: Whitsundays. Je kan er zeilen, kajakken, snorkelen, duiken, parachutespringen (nee, geen ambities) etc. en aangezien we toch echt op huwelijksreis zijn, willen we hier wel een paar dagen ultiem chillen.

Fraser Island

Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Het is alleen begaanbaar met 4WD's en het strand is de snelweg. Uiteraard willen wij dit wel eens van dichtbij gaan bekijken, dus gaan we voor een 2-daagse trip met BBQ op het strand.

Surfles aan de Gold Coast

Australië, surfer's paradise! We willen heel graag (een beetje) leren surfen en waar kan dat beter dan in Australië? Met een 5-daagse cursus moeten we toch al wel een eindje komen.

Op stap in Sydney

We doen al die maanden natuurlijk hartstikke zuinig, eten nog net geen droog brood, dus het zou leuk zijn om een avondje lekker decadent aan de champagne of cocktails te gaan.

Koala's & Kangoeroes

In Nederland heb je de Apenheul, in Melbourne heb je het Maru Koala Park. We hopen natuurlijk ook een paar koala's en kangoeroes in het wild te spotten, maar in dit park hebben we 'knuffelgarantie'.

Bike & Wine day

Hoog op de verlanglijst staat deze tour: vanuit Adelaide een dagje mountainbiken langs verschillende wijngaarden. Uiteraard wordt er ook geproefd onderweg, dus tis maar de vraag hoe recht we nog fietsen op het eind.

Rotorua Adventure day

Rotorua is een stad op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland. De plaats ligt aan een meer in een gebied met veel geothermische activiteit. Hierdoor zijn er geisers en warmwaterbronnen met de mooiste kleuren. De permanente zwavellucht die in het hele gebied hangt, schijnt dan weer wat minder te zijn. We laten ons niet afschrikken en zouden graag een mountainbike/raft/kajak/chillen-in-de-geiser-dagje boeken.

Honeymoon-hoogtepunt

Op zich zegt de foto genoeg denk ik zo… 3 nachtjes in een waterbungalow is echt het ultiemste van het ultiemste.. De prijs is helaas ook ultiem, gelukkig is het ontbijt wel inbegrepen. ;)

Hawaii

Hoewel we geen ochtendmensen zijn, is deze sunrise-photographytour op Oahu iets waarvoor we graag onze wekker zetten. Met deze tour die een uur voor zonsopkomst begint, zien we het hele eiland en hebben we hopelijk de gelegenheid om prachtige foto's te maken.

Las Vegas

​Waarschijnlijk zijn we hartstikke blut zo op het einde van onze reis en blut zijn, is in Vegas niet handig. We hoeven niet meer te trouwen in een kapelletje waar Elvis ons toezingt, maar willen wel graag een avondje romantisch dineren en vervolgens wellicht nog een gokje wagen.